Blog

Krajowy System e-Faktur: Podsumowanie serii konsultacji Ministerstwa Finansów

MF pokazało, że KSeF jest kluczowym elementem strategii Opadł kurz po (trudnych pod kątem technicznym i przedłużonym) spotkaniu podsumowującym cykl otwartych konsultacji KSeF, które wzbudziło bardzo duże zainteresowanie rynku (prawie 3000 zgłoszeń na spotkanie online). Podsumowanie to jest istotne także dla Ministerstwa Finansów, co potwierdza obecność ministra Andrzeja Domańskiego oraz wysokich rangą przedstawicieli MF, takich … Czytaj dalej

Jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Część 5: Kod QR

W przypadku wizualizacji faktury dla kontrahenta (np. wydrukowanie lub wizualizacja PDF), w celu zapewnienia jej integralności, wymagane jest oznaczenie takiej wizualizacji specjalnym kodem QR.   Przykładowy kod QR:   Kod ten może zostać wygenerowany na dwa sposoby. Pierwszy ma zastosowanie gdy możemy się połączyć z KSeF. Wtedy na podstawie treści faktury i numeru KSeF może zostać wygenerowany … Czytaj dalej

Jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Część 4: Uprawnienia a KSeF

Do korzystania z KSeF trzeba mieć odpowiednie uprawnienia. Są ich dwa rodzaje – pierwotne i wtórne. Uprawnienia pierwotne są przyznawane pierwszej osobie w organizacji. Wskazujemy ją co do zasady na papierowym wniosku ZAW-FA. Są jednak dwa wyjątki: W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych uprawnienia pierwotne zostaną automatycznie nadane właścicielowi. Uprawnienia pierwotne może też uzyskać automatycznie organizacja … Czytaj dalej

Jak działa Krajowy System e-Faktur(KSeF)? Część 3: Wysyłka wsadowa i interaktywna 

Razem z IT9 kontynuujemy cykl artykułów opisujących działanie konkretnych elementów KSeF. W prostych słowach, z obrazkami, mamy nadzieję, że pomoże się to wszystkim przygotować na 1 lipca 2024 r. Wysyłka w KSeF: Wsadowa i interaktywna KSeF umożliwia dwa rodzaje wysyłek – wsadową i interaktywną. Wysyłka wsadowa jest przewidziana dla jednorazowego wysłania wielu faktur w ramach … Czytaj dalej

Jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Część 2: Numer KSeF

Każda faktura prawidłowo dostarczona do KSeF otrzyma swój unikalny numer KSeF.   Będzie się on składał z 35 cyfr:   10 cyfr – numer NIP sprzedawcy   6 cyfr – data wystawienia faktury   14 cyfr – numer techniczny   2 cyfry – suma kontrolna  3 znaki – myślniki     Ujęcie daty wystawienia faktury w numerze KSeF jest dobrym pomysłem. … Czytaj dalej

Jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Część 1: Identyfikator zbiorczy

Rozpoczynamy cykl artykułów opisujących działanie konkretnych elementów KSeF. W prostych słowach, z obrazkami, mamy nadzieję, że pomoże się to wszystkim przygotować na 1 lipca 2024 r. KSeF i numer faktury Ustawa o obligatoryjnym KSeF wymaga, aby na zleceniu płatności wskazać numer KSeF płaconej faktury (nie tylko w procedurze split-payment). W podstawowym procesie powinno to wyglądać … Czytaj dalej

Robotyzacja za pomocą RPA w procesach sprzedażowych

Dla kogo realizowaliśmy projekt?Wiodąca międzynarodowa firma z obszaru technologii, innowacji oraz dostawcy produktów i usług automatyki przemysłowej.Co chcieliśmy osiągnąć?Uwolnić managera od konieczności przygotowania miesięcznych raportów danych sprzedażowych.Jak?Poprzez samoregulujący się proces automatyzacji.Co udało się osiągnąć?Automatyzacja procesu przy użyciu robota, zmniejszenie zaangażowania managera i skrócenia czasu przygotowania raportu. Dla kogo wdrażaliśmy RPA? Klient to wiodąca międzynarodowa firma … Czytaj dalej

Robotyzacja raportowania finansowego w controllingu

Kto był naszym Klientem? Klient to międzynarodowa firma działająca od wielu lat na polskim rynku w branży handlowej. Dla Klienta wyzwaniem było… Pracownicy Działu Controllingu każdego dnia wykonywali szereg raportów finansowych i controllingowych w odpowiedniej kolejności, wykorzystując wiele makr. Poszczególne makra i raporty były od siebie zależne, wymagały wykonania w odpowiedniej kolejności, a sam proces … Czytaj dalej

Narzędzie RPA w procesie windykacji

Kto był naszym Klientem? Klient to międzynarodowa kancelaria prawna świadcząca usługi niemalże we wszystkich obszarach prawa. Posiada oddziały w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Z jakimi wyzwaniami mierzył się nasz Klient? Dla dużej kancelarii prawnej wyzwaniem jest zapewnienie odpowiedniego zaplecza administracyjnego, czyli procesów backoffice. Jednym z głównych takich procesów jest windykacja należności. W obliczu ciągłego … Czytaj dalej

Narzędzia Robotic Process Automation dla automatyzacji rejestracji korespondencji

W skrócieDla kogo realizowaliśmy projekt?Międzynarodowa kancelaria prawna działająca na terenie PolskiCo chcieliśmy osiągnąć?Zweryfikować możliwość automatyzacji procesów back-officeJak?Poprzez analizę procesów i rekomendacje dotyczące wdrażaniawirtualnych robotówCo udało się osiągnąć?Szybkie poprawki w procesie i decyzję o robotyzacji procesu Z kim współpracowaliśmy? Klient to międzynarodowa kancelaria prawna posiadająca oddziały w wielu krajach, świadcząca profesjonalne usługi prawne dla wiodących firm … Czytaj dalej