Zespół IT9 przygotował szczegółowe rekomendacje dotyczące zmian w projekcie ustawy i proponowanych rozwiązaniach biznesowych związanych z wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Kluczowe obszary, na które zwróciliśmy uwagę:
1.Dostosowanie KSeF do standardów unijnych (VIDA)
Wskazaliśmy na potrzebę przygotowania roadmapy dostosowania KSeF do wymogów europejskich, by uniknąć dublowania kosztów i wysiłków wdrożeniowych przez przedsiębiorców w związku z planowanymi zmianami na poziomie UE.
2.Wydłużenie terminu przesyłania faktur offline
Zasugerowaliśmy przedłużenie okresu na przesłanie faktur offline z 1 do 3 dni roboczych, by zapewnić większą elastyczność w początkowym okresie wdrożenia.
3.Zmiana statusu nabywcy a obowiązek fakturowania w KSeF
Proponujemy doprecyzowanie zapisów, które jasno określą, że zmiana statusu nabywcy (np. dodanie NIP) wiąże się z koniecznością wystawienia faktury w KSeF.
4.Ujednolicenie wymogów dotyczących znaczników „JST” i „GV”
W celu uniknięcia niezgodności legislacyjnych sugerujemy uczynienie znaczników „JST” i „GV” fakultatywnymi lub wprowadzenie ich do ustawy jako obowiązkowych elementów faktury.
5.Korygowanie załączników poza systemem KSeF
Wskazaliśmy, że możliwość korekty załączników do faktur powinna być dostępna poza KSeF, aby uniknąć niepotrzebnego obciążania przedsiębiorców formalnościami.
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem w kontekście przygotowań do wdrożenia KSeF w Państwa organizacji.
Pełna lista uwag wraz z komentarzami dostępna jest do pobrania- należy kliknąć na grafikę niżej.